EZ-syteem

Met het EZ-systeem voorziet GFI in de sterk toegenomen behoefte aan universele motorsystemen die zonder kostbare ontwikkelingstrajecten voor een breed spectrum aan automerken en –modellen kunnen worden gebruikt. Het voldoet voor veel merken aan de G3 eis, waardoor je in het gunstige belastingtarief terecht komt. Door middel van relatief eenvoudige software kan de autogasinbouwspecialist zelf een passende voertuigkalibratie maken, afgestemd op het betreffende autotype.
Sind eind 2012 is er een nieuw EZ systeem beschikbaar. Dit is bijzonder makkelijk te programeren. Zie de flyer voor meer informatie.

Ringtank

De ringtank wordt in de kofferruimte op de plaats van het reservewiel geplaatst. Deze optie wordt vrijwel altijd toegepast. Soms is het zinvol om de vloer iets op te hogen om een wat grotere tank te monteren.

Een ringtank heeft een ronde uitsparing in het midden. Bij een 'centerfilled' ringtank wordt ook deze uitsparing benut zodat de inhoud van de tank nog groter wordt. De centerfilled tankoplossing kan helaas niet bij alle type auto's worden toegepast.

Onderbouwtank

Wanneer uw auto is voorzien van een reservewiel onder de auto, wordt een onderbouwtank op de plek van het reservewiel geplaatst. In sommige gevallen zijn hulpveren noodzakelijk om de wettelijk vereiste afstand tussen de onderkant van de auto en het wegdek te behouden.

Alternatieve oplossingen

Bij sommige autotype's is een ruimtebesparende tankoplossing om technische redenen niet mogelijk. Misschien geeft u zelf de voorkeur aan een autogastank met maximale inhoud. In dat geval wordt een grotere, cilindervormige tank in de lengte of breedte van de kofferruimte geplaatst.

Tankinhoud

Een autogastank is in verschillende maten leverbaar. Normaal gesproken wordt gekozen voor een zo groot mogelijke tankinhoud, zodat u zo min mogelijk hoeft te tanken. De grootte van de tank is onder andere afhankelijk van de beschikbare ruimte in uw auto. Ook het gewicht van de auto kan een rol spelen. De RDW telt 80% van de tankinhoud bij het ledig gewicht op. Dat wordt dan het nieuwe gewicht op het kenteken. Graag informeren wij u over de mogelijkheden. Omdat autogas uitzt bij stijgende temperatuur is extra ruimte in de tank noodzakelijk. Hierdoor mag de tank maximaal 80% gevuld worden. Dit gebeurd automatisch.

SGI type 3 systeem

Voor elk merk en type auto is door GFI steeds een apart autogassysteem ontwikkeld waardoor de rijeigenschappen en uitlaatgasemissies van die auto optimaal zijn. Ook zijn steeds de esthetische aspecten meegenomen zoals bijvoorbeeld de plaatsing van en het type buitenvuller of de brandstofschakelaar en de afwerking van de kofferruimte. De gebruikte componenten zijn altijd op elkaar afgestemd waardoor elke ombouw gegarandeerd aan de hoogste eisen voldoet, zoals de Eurpoese regelgeving ECE-R115 en Euro 5. Deze SGI Type III systemen worden in veel Europese landen door auto-importeurs verkocht mét fabrieksgarantie. Dat zegt iets over de kwaliteit!







Hondruglaan 89b
5628 DB Eindhoven
Tel. 04 - 24 87 75 55

KvK: 53714067
BTW: NL850987039B01
IBAN: 123456


Bel ons op:
04 - 24 87 75 55!

Wij zijn bereikbaar
op werkdagen
tussen 8:00 - 17:00 uur.